Therapie


Psychotherapiepraktijk Ilja Van Peel, Aarschot



Individuele therapie

Hoe gaan we te werk?

Ik luister aandachtig naar je verhaal en doe een voorstel over de punten waar we aandacht aan geven de volgende sessies. We stellen dus een paar concrete doelen op. Als je je daarin kunt vinden gaan we van start. Er is tijd nodig om goed te weten wat er aan de hand is. Bij elke psychotherapie neemt dat een aantal gesprekken in beslag, dat is normaal.

Het hart van mijn therapie is zelfaanvaarding. Door te kijken naar wat je denkt en voelt, zonder enig ‘moeten’. Je gedachten en gevoelens ernstig nemen. Niet snel of kunstmatig anders willen worden. Gewoon zijn en kijken, heel nauwkeurig. En dan, na verloop van tijd, met anderen te delen wat je ziet. Dan krijg je een vervullend leven met minder zorgen in je werk en relaties.

Ik vind humor, filosofie, echtheid, warmte en stevige nuchterheid belangrijk. Niet al je problemen moeten één voor één opgelost worden. Het is belangrijk om je terug in je kracht zetten, je je weer waardevol en respectabel te helpen voelen. Daardoor kun je je zorgen in de toekomst zelf veel makkelijker aan en worden ze vanzelf kleiner. Alle onderwerpen kunnen aan bod komen.

Je kunt een nieuwe manier van kijken naar jezelf verwachten. Mijn therapie maakt gebruik van methodieken en inzichten uit gestalttherapie, cliëntgerichte therapie, cognitieve gedragstherapie, provocatieve therapie, creatieve therapie, filosofie, brainspotting.. Een goede therapeut doet meer dan luisteren, knikken en opschrijven. Ik ben een actieve gesprekspartner, ik geef je dus veel feedback. Ik zeg altijd wat ik denk, ook al is dat wat confronterend voor je. Ik geef graag huiswerkopdrachtjes (nooit verplicht) en als het aangewezen is om bv. een conflict uit te praten, kun je ook je partner of iemand anders meebrengen.

Je wordt geholpen in je zorgen begrijpen en in hoe je ze kunt aanpakken. Als ik inschat dat ik je niet optimaal kan helpen, verwijs ik zeker deskundig door. Voor loopbaanbegeleiding van hoogstaande kwaliteit werk ik samen met een psychologe in Leuven. Tijdens je begeleidingsperiode bij mij kun je bijvoorbeeld enkele sessies bij haar doen om heel gespecialiseerd naar je werksituatie te kijken.

Ik zet je denken graag op z’n kop met creatieve beelden. Mijn aanpak is een combinatie van advies, coaching en therapie omdat ik aan inzicht werk maar tegelijk ook heel concrete doelen met je nastreef. Ik geef graag speciale huistaken mee die je daadwerkelijk iets laten aanpakken. Mijn hoofdopleiding is de Gestalttherapie.

Ik ben erkend in de opleiding Brainspotting Fase 1. Brainspotting is een zeer snelle en krachtige manier om zware gevoelens te verwerken, en dit op een uiterst simpele manier met weinig woorden. Of we wel of niet brainspottingsessies doen, kies je zelf.

We richten ons eerder op je toekomst dan op je verleden, en op het krachtige en waardevolle in jou. Analyse van het verleden is niet de focus. Ik werk in het hier & nu, met constant oog op de toekomst. Het doel is niet alleen je problemen oplossen. Het doel is je sterker maken waardoor je ze oplost en ook toekomstige zorgen oplost. Je krijgt meer zelfwaardering en energie. Ik help je jezelf terug graag te zien, dan komt heel veel vanzelf.


Waarvoor kan je bij mij terecht?

  • Als je vragen hebt over jezelf of de zingeving in je leven
  • Als je met relatieproblemen, stress, burn-out kampt
  • Als je je slecht in je vel voelt maar je weet niet goed waarom
  • Als je alles hebt en toch ongelukkig bent
  • Als je je depressief of angstig voelt, of niet zo’n goed zicht hebt op je problemen
  • Als je je in een crisissituatie bevindt (scheiding, verlies, ontslag, emotionele zorgen,…)
  • Als je vragen hebt over je ouderschap/opvoedingsvragen hebt
  • Als je rouwt om een dierbare en het te zwaar wordt
  • Als je veel stress hebt in contact met anderen door verlegenheid, laag zelfbeeld, moeilijke communicatie,…
  • Als je een trauma wil verwerken
  • Als je meer over je gevoelens wil leren praten
  • Als je een nabestaande bent na de zelfdoding van een familielid of vriend


Wie kan bij mij terecht?

De therapie is voor volwassenen die zelf de stap zetten om hun problemen hier aan te pakken. Dit vergt wat geduld en tijd, directe toveroplossingen bestaan niet.

De therapiestijl vereist voldoende emotionele en cognitieve intelligentie om op jezelf te kunnen reflecteren. Wie gebaat is met concrete gedragstherapie zal ik deskundig doorverwijzen, ook wie vooral snelle praktische tips wenst zonder therapieproces.

Wie kan hier niet geholpen worden en zoekt beter een deskundige?

Personen met

  • ernstige verslaving
  • autisme
  • lage intelligentie
  • agressieproblematiek
  • diagnose/vermoeden borderline (hechtingsproblematiek).


Wat kun je als resultaat verwachten?

Mijn visie is optimistisch en relativerend. De diepere kern onder de meeste problemen, en dus de opgave voor elke therapie, is meer zelfaanvaarding en dat is minder moeilijk te bereiken dan je denkt. Nieuwe cliënten vragen soms hoeveel sessies ze nodig hebben. Mijn therapie is maatwerk en dus individueel telkens anders. Maar na een 8-tal sessies kun je je al heel anders voelen dan alle jaren voordien. Soms is een langer traject nodig, dat is niet te voorspellen.

Eindelijk verandert je leven drastisch op de vlakken die jij wil. Ook een brainspottingsessie kan je op superkorte tijd ook vooruithelpen. Jij kiest mee de aanpak.
Ik werk niet alleen met inzicht maar ik coach je ook heel concreet ‘nu’ en voor je toekomst.

Op een relatief korte tijd krijg je weer een hoopgevend geloof in je eigen kunnen, wat je problemen ook zijn.

Lees ook onderaan de reacties van vorige cliënten.


Concreet?

De prijs voor een sessie (van ± 50 min) is 60 euro, contant te betalen na elke sessie.

Je komt zo lang je zelf wil, er staat geen aantal op de sessies. Je bent welkom maar al vanaf het eerste gesprek heb jij de keuze of je terugkomt en met welke regelmaat. Doorgaans is dat om de twee weken maar dat kan ook iets anders zijn. Een afspraak dient 24u vooraf geannuleerd te worden anders wordt ze aangerekend.

Mijn praktijkadres is zeer vlot bereikbaar aan het station van Aarschot. Vanuit Antwerpen, Brussel en Leuven ben je er al op een half uurtje. De praktijk ligt vlak aan de afrit op de snelweg E314 Leuven-Hasselt, afrit 22 Aarschot. Er is gratis parking voor de deur (parkeerschijf niet vergeten! Hou wel rekening met bouwwerken tegenover het plein vanaf maart 2021).

Als je contact opneemt krijg je snel een reactie.


Is de praktijk veilig ivm het Coronavirus? En 3 tips om de lockdown beter aan te kunnen.

Voorzorgen

Ja, veiligheid is prioritair dus je komst is veilig.

  • Kom bij voorkeur binnen met een mondmasker. Tijdens het gesprek is dit niet handig en niet nodig: er staat een niet-storend scherm tussen ons en de afstand is ook méér dan 1,5 meter. Ontsmettende handgel is voorzien.
  • Je wordt vriendelijk verzocht om bij het binnenkomen geen klinken e.d. aan te raken. Gebruik aub de handgel.
  • Tijdens deze periode voorzie ik uitzonderlijk geen glas water, breng aub je eigen water of ander drankje mee als je dat wenst.
  • De therapieruimte wordt na elke sessie ontsmet en constant verlucht.
  • Mijn Corona Alert app houdt ook het besmettingsrisico bij. Van zodra er een risico zou kúnnen zijn, word je onmiddellijk verwittigd.
  • Heb je last van hoesten, koorts, kortademigheid, hoofdpijn, geur-en smaakverlies..? Mail dan aub je afspraak (kostenloos) af, ook al is dat enkele uren voor je sessie. Veiligheid is prioritair.
  • Voor wie wenst, blijft ook een Skypegesprek of wandelgesprek (bv. langs de Demer) altijd mogelijk.
  • Ikzelf ben volledig gevaccineerd intussen.


3 Tips om de lockdown beter aan te kunnen

Natuurlijk is gedeelde smart, halve smart: spreek het uit als je piekert, je down voelt, angstig bent, opgesloten of eenzaam voelt. Tegenover je partner of je beste vriend(in), liefst live, desnoods met videobellen of een berichtje. Klaag niet gewoon over de lockdown. Dat is ingepakt verdriet. Zeg wat je voelt. Ja dat kan ook op een niet sentimentele manier als je huivert voor een dergelijke openhartigheid.

Als dat niet helpt, pak je partner of vriend(in) eens goed vast. Knuffel. Ga samen liggen. In het leven begint en eindigt alles al liggend. :-) De impact van knuffelen en aanraken wordt door onze Westerse rationele geesten steevast onderschat. (Wist je dat je vanaf 25 seconden aanraking al oxytocine aanmaakt in je hersenen? Het 'knuffelhormoon' dat ook vrijkomt bij orgasmes...) Wat geeft een veiliger, dieper gevoel, wat kalmeert beter dan aanraking? Psychische zorgen kunnen lichamelijker aangepakt worden dan we denken. Maar het voornaamste is dat we onze gevoelens in contact brengen, er niet alleen mee blijven zitten.

2 Een andere optie is: laat de leegte, eenzaamheid, het benauwende van opgesloten zitten, eens volledig op je afkomen. Het verschil zit erin dat je dan 'ja' zegt. Je wordt niet overweldigd, je láát je overweldigen. Daardoor heb je meer controlegevoel. Je gaat op je bed liggen en je zegt: ok leegte, deprimerend gevoel, onrust, eenzaamheid, kom maar. En je wacht. Als er niet veel gebeurt, wacht je nog wat langer. En nog wat langer. En dan merk je dat je niet ten onder gegaan bent. Je verloor geen bloed, je werd niet gek, je verging niet. Je bent er nog en er is niets met je gebeurd. Je liet het komen en je overleefde het.

Het gevolg is: je voelt je kracht. Je vertrouwt jezelf meer. Je wordt rustiger. Je relativeert wat meer. En uiteindelijk gaan je gevoelens over in iets anders. Je kleine ikje wordt groter dan de narigheid.

 Als het niet lukt moet je langer proberen. Of het samen met iemand doen, live of online.

3 Tot slot: vooral bij piekeren en angst: installeer en open een app van hartcoherentie (cardiac coherence). Volg met je ademhaling en met de door jou ingestelde parameters, de lijn of het bolletje. Het werkt rechtstreeks op je hersenen in en het werkt altijd. Geen zweverig gedoe maar neurofysiologie.

Ervaringen van vorige cliënten

"De therapiesessies bij Ilja Van Peel hebben ervoor gezorgd dat ik nu op een andere manier in het leven sta. Hij slaagde erin mij bewust te maken van heel wat negatieve patronen waarin ik steeds weer vastliep en leerde me hoe ik de dingen op een veel constructievere manier kon bekijken, benoemen en ervaren. Na een gesprek in de praktijk kreeg ik telkens suggesties mee die ik in mijn dagelijks leven in de praktijk kon brengen. Soms vroegen die een echte inspanning, soms waren het maar kleine aanpassingen die een groot verschil maakten. Gaandeweg leerde ik mezelf waarderen én mezelf opnieuw in contact te brengen met anderen. Ik zou deze therapie zeker aanraden aan mensen die ervan overtuigd zijn dat ze eerst hard 'aan zichzelf moeten werken' alvorens ze goed of sterk genoeg zijn. Het zou zomaar een verhelderende ervaring kunnen zijn." (10 oktober 2019)

"De therapie maakte me bewust van automatismen in mijn hoofd die me ongelukkig maakten. Door de kleine opdrachten die ik van Ilja kreeg kon ik thuis, buiten de sessies dus, niet vervallen in oude gewoontes. Ik kreeg meer rust in mijn hoofd. Ik ontdekte ook dingen uit het verleden waar ik mee zat zonder dat ik dat doorhad! Nu begrijp ik wat ik daaraan wil doen. Ik vraag sneller hulp aan de mensen rond me, ik ontspan me sneller ipv over mijn grens te blijven gaan. Doordat Ilja de juiste vragen stelde vond ik de goeie weg. Ook al was het soms confronterend. Ik zie de feiten nu helder onder ogen. Ik ben nu veel zelfzekerder. Ik durf meer 'nee' zeggen. Ik check mijn gevoelens nu alvorens ja te zeggen of zomaar werk op mij te laden. Ik ben dus heel blij dat ik naar hier kwam. Op 8 sessies is het heel snel gegaan. Het is een sneeuwbaleffect want je kunt de ontwikkeling die je hier meekreeg niet meer ongedaan maken: ik blijf door alle inzicht mijn leven beter en beter aanpakken." (21 februari 2020)

"De therapiesessies bij off the record hebben me uit een diep dal getrokken en me opnieuw energie gegeven. Ilja hielp hierbij door een luisterend oor te zijn, mijn positieve eigenschappen te benoemen en me gerust te stellen. Toch luisterde hij niet alleen. Hij dacht ook mee na, keek kritisch naar bepaalde ‘patronen’ en zocht naar een manier om die te doorbreken. Hoewel dit soms confronterend was, zorgt dit er nu voor dat ik steviger in mijn schoenen sta. Door de gesprekken heb ik geleerd moeilijke situaties te analyseren en anders aan te pakken om zo mezelf op tijd terug in balans te brengen. Ik ben er van overtuigd dat deze therapiesessies me dus ook op lange termijn gewapend hebben tegen ups en downs in mijn toekomst." (4 maart 2020)

"Ik heb na elke sessie een andere manier van kijken en denken gevonden. Het deed me goed dat je de touwtjes stevig goed in handen hield, alles in deze therapie was heel duidelijk. Als ik vastzat luisterde je me en liet me nadenken. Ik heb alleen maar een boodschap aan mensen die mij een spiegel voorhouden en eerlijk, heel rechtuit zijn. Op een bepaald moment liet ik je iets lezen en je feedback was heel eerlijk en heeft me erg geholpen. Dankjewel voor deze begeleiding. Alleen had ik het niet gekund." (6 maart 2020)

"Op een bepaald moment in mijn leven kwam ik in een situatie terecht die ik, met mijn ingesteldheid tot dan toe, niet meer kon plaatsen/dragen. Ik heb, puur op mijn gevoel, de praktijk van Ilja gekozen en ben daar nog steeds heel blij om. Ilja gaf mij het gevoel van op een kwetsbare periode bij hem in een veilige omgeving terecht te komen. Hij heeft me geholpen om terug positief tegen de dingen aan te kunnen kijken, om mijn ‘ik’ terug sterker te maken zodat ‘ik’ nu in staat ben om problemen terug zelf aan te pakken, om er mee om te kunnen gaan. Om terug gelukkig te kunnen zijn. Ik heb geleerd om mild te mogen zijn voor mezelf, om bepaalde dingen ok te kunnen vinden, om zaken in een ander perspectief te bekijken. Ben je bereid te luisteren en open te staan, stappen te zetten die misschien buiten je comfortzone liggen: Ilja zoekt, met de nodige humor en nononsense, naar de juiste aanpak, begeleidt je zonder je te dwingen. En net daarom zet je grotere stappen. Elke sessie had wel een thema, een taak om over na te denken of aan te werken. Een soort kapstokken om, als het even moeilijker wordt, naar terug te grijpen. Deze sessiereeks heeft me een basis gegeven om een nieuwe start te maken en die naar de toekomst zeker zijn nut ook nog zal bewijzen. Ik kan nu mijn probleem zelf dragen en er opnieuw met een gezonde ingesteldheid naar kijken. Bedankt Ilja." (25 maart 2020)

"Ik kreeg antwoord op de vraag wat er juist aan de hand was met mij. Was dit nu een burn-out? Met nog complicaties? Ik kon ventileren en echt eerlijk zijn over alles, wat je bij anderen misschien nog verbloemt. En waar je niet iedereen mee wil lastigvallen. Ik werd hier ook voorbereid op wat nog zou kunnen komen, ook al geloofde ik dat in het begin niet. Als het dan toch komt dan weet je dat het normaal is... Het deed ook deugd dat er nog mensen die meemaken, het deed me normaal, gewoon menselijk voelen. Ik heb ook gezegd dat ik nog oefeningen voor thuis wou, voor als je even terug dieper zit. Bedankt!" (31 maart 2020)

"Voor de extraverten en alle mensen met mentale problemen was de lockdown een pittige, spannende, zelfs enge periode. Ik had gedacht dat ik er totaal onder door ging gaan. Dat ik ging vechten met mezelf, boos ging zijn op mezelf, mij zou vervelen, kapot zou gaan van onrust en eenzaamheid. En akkoord, er waren enkele kleine crises, en enkele sombere dagen. Maar als je the bigger picture bekijkt, heb ik enorm aan mezelf gewerkt, zelfs tijdens deze crisisperiode, en ben ik er sterker en stralender uit gekomen. Ik heb niet alleen overleefd, ik ben zelfs gegroeid.
Ik werk al 10 jaar aan mezelf, en heb al verschillende mensen - therapeuten, vrienden, familie - gehad die me hierin hebben bijgestaan, maar ik heb toch het gevoel dat ik pas sinds de breuk met mijn ex, en vooral later, sinds onze eerste therapiegesprekken hier, echt reuzesprongen heb gemaakt.
Vriendinnen die me goed kennen zeggen het me, ik voel het, en ik merk het ook aan mijn gedrag: ik zie mezelf liever. Ik ben er nog lang niet, maar het is zo een fantastisch gevoel om niet elke dag met jezelf te moeten strijden en te wensen dat je iemand anders was. Ik denk nog vaak aan wat je zei tijdens onze eerste videocall aan het begin van de quarantaine: "je zal nog een tijdje alleen zitten, dus je kan maar beter vriendschap sluiten met jezelf." Heel dit epistel eigenlijk gewoon om te zeggen: merci. Je deed misschien "gewoon je job", maar ik heb zelden iemand ontmoet die zoals jij op de perfecte momenten kan zwijgen, ongemakkelijke pauzes kan laten, me op mijn gemak kan stellen, me het gevoel geeft dat mijn gevoelens legitiem zijn, en me gewoon wijze raad geeft, met een aantal uitsmijters ertussen die ik niet snel zal vergeten (nog zo eentje: "mensen willen te vaak flink zijn. Je moet helemaal niet flink zijn" - die heeft me ook al vaak geholpen als ik vocht tegen de tristesse). Dit is geen afscheid - ik kom zeker nog eens langs, mogelijks als het even wat minder gaat, maar evengoed als het gewoon goed gaat maar ik even iemand nodig heb die me helpt reflecteren. Maar ik wou je toch alvast bedanken. Na al die jaren van zelfhaat en depressies en onzekerheid kan ik eindelijk zeggen: ik ben een goed mens, en ik verdien goede dingen. Blijf zeker doen wat je doet, want je doet het echt enorm goed. Ik ben er zeker van dat je al tientallen mensen uit een uitzichtloze situatie hebt gesleurd. En misschien vindt niet iedereen de woorden om je dat te zeggen, dus bij deze, in naam van ons allemaal: merci." (9 juni 2020)

"Bedankt voor de inzichten die ik hier kreeg. Het deed deugd om mijn zorgen te vertellen aan een neutrale therapeut die geen belangen heeft in mijn leven en niet oordeelt. Ik leerde mijn paniekaanvallen onder controle krijgen, ik ben veel rustiger, minder snel agressief. De spanning is weg en ik begin nu de job waar ik naar verlangde. Deze begeleiding heeft me heel goed door mijn crisis geholpen!" (2 september 2020)

"Ik begon met brainspotting zonder precies te weten wat ik ervan moest verwachten. Ik wilde het graag proberen, omdat ik wel al een heel eind was gekomen met gesprekstherapie, maar toch nog geplaagd werd door negatieve gevoelens en gedachten waar ik al redenerend niet echt vat op kreeg. Tijdens een brainspottingsessie gebeurt er niets opzienbarends: het is gewoon een kwestie van kijken naar een punt in de ruimte dat je het sterkst triggert. Toch hadden slechts twee sessies bij mij een onverwacht sterk effect: in de dagen die volgden, lukte het me voor het eerst om écht afstand te nemen van wat me al zo lang dwars zat. Vanuit die ervaring zou ik mensen die 'oud zeer' met zich meedragen zeker aanraden om eens te ontdekken wat brainspotting voor hen kan doen." (14-12-2020)

"Ik kijk terug op een traumatische jeugd. Sinds 8 jaar leed ik aan nachtmerries, tussen één en drie per week. Ik word dan helemaal overstuur wakker. Als mijn omgeving over mijn ouders begon, kwam er een woede in me los die nog dagen bleef. Ik had weinig energie, was zelden uitgeslapen, kon me moeilijk concentreren op mijn werk. Ik deed hier nog maar mijn eerste brainspottingsessie en het effect is overweldigend. Ik heb geen enkele nachtmerrie meer. Ik ben energieker. Ik kan me beter focussen op mijn werk. Ik kan nu weer de afspraken in mijn agenda voor komende week opsommen, dit was tevoren onmogelijk. Als het in gesprekken over mijn jeugd gaat of ik eraan denk, is dat nog een pijnlijke herinnering maar wekt het niet meer die woede op. Ik zit midden in een scheidingscrisis en toch gaat het beter door die sessie brainspotting. Het voelde als een blok en daar voel ik me van bevrijd. Ik had dit nooit verwacht. Ik kijk uit naar de volgende sessies." (24-12-2020)

"Zes maand geleden ben ik bij Ilja terecht gekomen. Ik voelde me niet goed in mijn vel maar wist niet waarom, ik was ongelukkig terwijl ik alles heb. Het was moeilijk om de juiste woorden te vinden tussen al mijn gepieker en gesnotter. Ilja verwoordde mijn pijnpunten wel. Dat voelde confronterend aan maar dat was eveneens een opluchting. Zo kreeg ik zicht op mijn zorgen. Met huiswerk, nog enkele tranen en veel humor legde ik mijn traject af. Ik heb een andere kijk op mezelf, heb mezelf leren aanvaarden en respecteren. Ik durf te vragen en te zeggen. De rust en veerkracht die ik nu heb, doen me goed en dat straal ik uit. Ik ben wie ik ben. Niks moet. Ik kan het.'" (25-03-2021)

"Ik wil je bedanken voor het luisterende oor en de goede raad, je hebt me een duidelijk beeld gegeven van de problemen waar ik mee zit en je hebt me ook afgeholpen van mijn pscychologitis – het idee dat de interne blessures geen aandacht vereisen en al zeker niet van een derde. Ik weet nu ook dat een goede psycholoog wel degelijk het verschil kan maken!" (21-06-2021)

Over de therapeut

10 Vaak gestelde vragen over therapie

Relatietherapie

Hoe gaat de koppeltherapie in z’n werk?

Jullie vertrouwde dialoog bleek niet voldoende. Daarom kies je nu de hulp van een professionele derde partij. Wat de één wil zeggen en vragen aan de ander, wordt zorgvuldig vertaald door de therapeut en voorgelegd aan de ander. Hierdoor vermijden we vicieuze cirkels, nieuwe extra beschadiging, meer onbegrip. Je begint allebei helemaal te begrijpen wat er gaande is. En zo wordt het allemaal helderder wat elk bedoelt, voelt, denkt en verlangt. Soms zijn dat dingen die je zelf nog niet wist of nog nooit zo juist verwoord hebt. De duidelijkheid die ontstaat in de therapie geeft de richting aan: óf je samen verder gaat, hóe je samen verder gaat, waarom je niét verder gaat, wat er moet veranderen om samen te blijven…

Je investering verdient een moderne aanpak. Geen lange sessies vol herhaling, geen oppervlakkige huiswerkopdrachten. De relatietherapie is hier gericht op to the point verhelderen. Als je eindelijk eens echt doorpraat, wordt de toekomst duidelijker (samenblijven en concrete dingen veranderen of uiteengaan).

Koppeltherapie kan confronterend zijn maar leidt door het ontwarren van de knopen, tot een veel snellere bevrijding richting toekomst voor allebei, al dan niet samen. Het vraagt wel een investering van tijd en inzet.

Soms zijn eerst individiduele sessies nodig met elk, vooraleer je goed samen aan de relatie kunt werken. Belangrijk: de relatietherapie is best intensief: we laten niet te veel tijd tussen de sessies zodat jullie niet nodeloos in oude patronen vallen.

Het tarief voor een koppelgesprek is voor elk 40 euro, dus samen 80 euro, en duurt ongeveer 70 min.

Ook met louter vragen over de opvoeding van je kinderen kun je bij mij terecht, individueel of als koppel.

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x